'המשקפיים' • בלעדי: איש עסקים חרדי בדרך להשתלטות על ערוץ 2

בעל 'המשקפיים' 9 Comment on 'המשקפיים' • בלעדי: איש עסקים חרדי בדרך להשתלטות על ערוץ 2
23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

דווקא אחד השבועות העמוסים ביותר באירועי הברנז'ה, זימן לעיני 'המשקפיים' את אחת הדילמות הגדולות והמכבידות ביותר בחייהם המקצועיים.

מעולם לא חשו 'המשקפיים' חיבוטי נפש כה גדולים, לבטים מעיקים, ולב שנקרע לגזרים בין מחויבות מקצועית לבין נאמנות פוליטית, כמו במקרה הבא.

היה זה כאשר בתיבת המייל נחתה הזמנה לסיור עיתונאים במזרח ירושלים, לצורך היכרות בלתי אמצעית עם אנשיה, פעיליה ומנהיגיה. בהיות ופסגת האירועים אליהם מוזמנים 'המשקפיים' בדרך כלל, מסתכמים באירועי השקה לסדרת יוגורטים חדשה – במקרה הטוב, או לתפריט משודרג במסעדת פועלים אנונימית, במקרה הרע – עטנו על ההזמנה כמוצאי שלל רב, והחלנו בהכנות לאירוע הנכבד.

אלא שאז קמו להם המלעיזים, ויצאו בקול גדול ובכותרות מלאות פטריוטיות ופטרוניזם כאחד. 'איך אתם מעזים ללכת לסיור של שמאלנים'? – תהו, 'משחדים את דעותיכם, קונים את נפשכם בארוחת צהריים זולה', היו הקולות נחרצים.

החמור מכל הטיעונים שזלזלו בכושר ההבחנה, שיקול הדעת וזכות המוזמנים להחליט, הייתה הטענה העיקשת לריטיינר שמקבלים המארגנים או שמא המשתתפים. דברים אלו הוציאו את 'המשקפיים' בריצה בהולה לחשבון הבנק, על מנת לוודא בכמה פחתה יתרת החובה, ריצה שכוחה יפה היה בהורדת אי אלו קילוגרמים, אך לא הביאה בשורה למאזן הכספי.

וכך, בעודם חוששים לאבד את זהותם הציונית ואת גאוותם הישראלית, נבוכו 'המשקפיים' ממחשבות זרות שהחלו לנשב מכיוונים מנוגדים, והתעקשו לחדור למוחם. 'ראשית, תהא המשימה אשר תהא, עליך להשליך עצמך אל גוב הערבים למען שירות קוראיך הנאמנים', הייתה ההארה הראשונה, שבעקבותיה נפרץ הסכר, וההתקוממות מעצם הניסיון לסתום את פיות המארגנים, ולהפוך סיור מחכים לבלתי לגיטימי – הכריעה את הכף לכיוון מזרח ירושלים.

ורק כאשר התברר כי בין העיתונאים החרדיים שישבו לשיח פורה מרתק נמצא העיתונאי המתנחל מספר 1, אהרן גרנות, ידעו 'המשקפיים' כי משמים כיוונו דרכיהם בדרך הישר והטוב, בבחינת "אִם הַשְּׂמֹאל וְאֵימִנָה וְאִם הַיָּמִין וְאַשְׂמְאִילָה".

שמולנים

בכלל, נדמה כי השבוע שאמור היה לחול בו מיטוט שלטון חמאס – עם כניסתו של אביגדור ליברמן למשרד הביטחון – הפך למיטוט שלטון הימין ואחיזתו הלופתת בישראליות המתחדשת. עד כדי כך שנציג ההתיישבות הרהוט והדומיננטי ח"כ בצלאל סמוטריץ, התעטף בחולצה הנושאת כיתוב של – תחזיקו חזק – תנועת השמאל 'שלום עכשיו'.

רגע לפני שאתם קומצים אגרופים, שולחים את ידכם בעט ומשגרים מאמרי חרון אף, עברה וזעם, כדאי שתדעו כי מדובר במעשה סמלי המיועד למען מסע התרמה לעמותת הגשמת משאלות לילדים בעלי צרכים מיוחדים ומחלות קשות במיוחד, ביניהן ניוון שרירים, שיתוק מוחין, חולי סרטן ועוד.

בצלאל סמוטריץ

עוד נחמה יוכלו אנשי האגף הימני לקבל בביקורו הלילי של יו"ר ש"ס אריה דרעי בקבר יוסף הצדיק בשכם. אלא שמלבד היעדרות רוב חברי הסיעה, גם חלק מהעיתונאים שהוזמנו, העדיפו את ביתם החמים והמוכר על פני סמטאות העיר הערבית. עקיבא וייס וישי כהן החרוצים לא ויתרו על המסע.

עיתונאים יוסף

מפגש בין-תרבותי נוסף, נרשם השבוע בבית האגדי של מוניה שפירא ז"ל ברוב שטריקר התל אביבי, בהשתתפות בנו הרב יצחק שפירא, עו"ד יוסי ויצמן ועו"ד אברהמי יוסטמן שאירחו את השגריר הגרמני. "אני באמת לא מבין, איך אתם מסוגלים להיפגש ולשוחח איתי, כאשר אבות אבותי רצחו את אבות אבותיכם", שח השגריר בהכנעה.

שפירא

ובניגוד לאחיהם האירופאים, יהודי ארצות הברית מרגישים לבטח על אדמתם, עד שהם מרשים לעצמם להתערב באופן אקטיבי, להציג דרישות ולבחוש באובססיביות בכל הנעשה בזירה הישראלית.

בניסיון להפעיל לחץ על ראש הממשלה לקראת פגישתו עם נציגי הרפורמים האמריקאיים – המאיצים בו להעניק להם רחבה מיוחדת בכותל המערבי – יצאו אריה דרעי, יעקב ליצמן ומשה גפני בשמש הקופחת, לסיור במוקד המריבה.

לו 'המשקפיים' היו מחזיקים בלו"ז הבכירים, היו הם דואגים לתזמן את הביקור בשעות הערב המאוחרות, עת פורסת על ירושלים סוכת שלום ובקרבה מתנוצץ אורו של פסטיבל.

ליצמן דרעי

בזמן שאנשי 'יהדות התורה' וש"ס עשו בכותל המערבי, התרווח לו איש הר הבית יהודה גליק בלשכתו ההדורה בכנסת, שנוכחותו מזכירה ל'משקפיים' את ימי מיכאל בן ארי העליזים, בהם פעילי ימין הרגישו חופשיים ומשוחררים במשכן, משל היה זה מאחז מבודד אי שם בגבעות יצהר השומרונית.

כך נצפה בין היתר איש חברון, חברא קדישא ירושלים, והמנכ"ל של המקבילה הדתית לאומית של פרויקט 'ערבים' (כמה אירוני), הלא הוא הרב הלל הורביץ.

גליק והורוויץ

גם באגף החרדי נרשמת שביעות רצון ברחבי משכן הכנסת, שימים אלו מתוארים בלחש כ'תור הזהב של הפוליטיקה החרדית'. 'המשקפיים' זיהו את עיתונאי 'משפחה' שמעון ברייטקופף ברגע של קורת רוח, עת נוגס הוא בקרטיב אננס קדם פני הח"כ הנכבד יגאל גואטה ועיתונאי המגזר.

תמונה 3

אם אתה מקונן על קשיי משפחתך בימים הטרופים של טרום מבחני הבגרות, כדאי שיקראו לך איציק סודרי. או אז מתייחס אליך שר החינוך בכבודו ובעצמו, ומשגר טללים של עידוד, ברכה ונחמה.

בנט סודרי

משבוע זה ואילך, חברי 'המשקפיים' לעט, יוטרדו מעט פחות. כי בפעם הבאה שלא נדע הכיצד לאיית את שם הח"כ הש"סי מיערה – וקנין או ועקנין – ניזכר בעוגה המפוארת שהגישו לו חבריו לסיעה, במהלך מסיבת יום הולדת מאולתרת בחדר הסיעה בכנסת.

תמונה 2

מגיש 'מעבירים הילוך' ועורך אתר 'קול חי' יעקב גרודקה, חגג השבוע 29 שנות כישרון ונדיבות מכוננים. חגג אמרנו? – זהו, שבתוך יום עבודה עמוס במסדרונות הרדיו, כמעט שכח גרודקה את היום המשמעותי בחייו, ואלמלא צוות האתר והרדיו שהפתיע אותו בחדר עבודתו, ספק אם היה מעודכן בגילו, עד לעלעול הבא בתעודת הזהות.

ובתזמון מושלם, חוגג הפוליטי של 'קול חי' והרוח החיה של האתר בו אתם גולשים כעת – המציין תנופה משמעותית באיכותו ובאחוזי חשיפתו – הלא הוא איתי גדסי, יום הולדת משלו, יומיים לאחר החגיגות של גרודקה.

האחרון "נקם" במי שהשקיע ממיטב כספו בעוגת יום ההולדת (פס עוגת שמרים ממאפיית 'הצבי' החדשה מתחת למשרדי הרדיו, בסך 17 ש"ח, אם נדייק), ושיגר לו סרטון ברכה מרגש.

השדרן יואב דיליאון בחר להיעדר ממסיבות ימי ההולדת המאולתרות, לטובת שתיית בירות במעצמת משקאות אשקלונית. במסגרת השקת קמפיין פרסומי למותג בירה מפורסם, הוזמנו עיתונאי המגזר ללגימה המקרבת לבבות, ולהצטיידות בערכת כוסות יוקרתיות.

דיליון בהיינקן

מגיש החדשות וכתבנו לענייני דונלד טראמפ, אריאל שרפר, נקלע במהלך שיטוטו בפסטיבל האור בעיר העתיקה, למאבק שהתחולל בין אנשי להב"ה וגופשטיין לבין אנשי כנסייה מקומית, שניסתה למשוך אליה עוברי אורח. כאיש רדיו בכל ישותו, עבר שרפר מידית למדי עבודה, ונעמד לדווח היישר ממוקדי ההתרחשויות.

אריאל שרפר

לא רבים יודעים, אבל הראיון המרתק של מנחם טוקר עם גדול הזמר החסידי מרדכי בן דוד ששודר בסוף שבוע שעבר, הוקלט באופן די פיראטי בבית חתנו של בן דוד בסביון, בערב ל"ג בעומר.

עם דמדומי חמה, בערה בקרבו של ר' מרדכי תשוקה לרשב"י, והוא עזב את סביון באמבולנס של 'עזר מציון' שהובילו בזריזות עד למעלה ההר, בואכה ציונו של התנא האלוקי.

מלבד הראיון המרתק, חנך טוקר תכנית אירוח מיוחדת שתשודר מדי שישי, במהלכה יתארח השדרן לקבלת שבת חגיגית בבתים שונים. הבית שנבחר לחנוך את הקונספט היה של סגן ראש העיר האלעדי צוריאל קריספל. לפניכם תיעוד ראשון וארוך מהתכנית:

ל"ג בעומר היה רק פתיח רשמי לביקור ארוך ומרתק של מרדכי בן דוד בישראל. בין היתר, הופיע מרדכי בפני אורחים במלון וולדורף אסטוריה בירושלים, שהמה מחרדים בשבוע האחרון, רובם אנשי קהילת סאטמר האמריקאית שהגיעו ארצה לכבוד הילולת ל"ג בעומר. מי שליווה את מרדכי בשירה ובקצב, היו חיים שלמה מאייעס ויהודה הרשטיין.

מי שעוד ליווה את מרדכי בהופעותיו הרבות, הוא הקלידן אבי דרור, שכבר הפך לנגן הבית של משפחת ורדיגר. גם זאנוויל ווינברגר וארי היל נצפו משתפים פעולה במסע הקודש.

מרדכי בן דוד

ליפא שמלצר נמצא בימים אלו בישראל, ובין מסעותיו במסעדות 'אלומות' שם, מצא זמן לשיתוף פעולה מוזיקלי עם המוזיקאי רולי דיקמן.

תמונה 1

'המשקפיים' היו סקפטיות לחלוטין, כשאל שוק מקהלות רווי, נכנס שחקן חדש ובלתי מוכר. אלא שעד מהרה, הפכה מקהלת 'כתר' לאחת הבולטות והמבטיחות בתחום, באופן שמדיר שינה מעיני המתחרים הותיקים בשוק.

אם לא היה די בסולן המובחר שהיא ניכסה לשורותיה, בדמות משה שטעקל, הצליחה 'כתר' לגייס את אחד השמות הבכירים ביותר בתעשיית העיבודים והמקהלות, ר' הערשל בריסק, שלאחר שנים רבות בהם התעקש להיוותר בצללים ובאולפנים, נטל לידיו את שרביט ניצוח המקהלה.

מי שמיהר לברך את המקהלה ולעמוד על הצלחתה, הוא גדול הזמר החסידי אברהם פריד, שהופתע מהצירוף המקורי, ולצד הברכות והאיחולים, הביע סקרנות רבה למשמע תוצאות שיתוף הפעולה.

ובזמן הקצר שבריסק הצטרף למקהלת 'כתר', הספיקה המקהלה כבר להוציא קליפ שזכה תוך שבוע לעשרות אלפי צפיות ביוטיוב, ואף הופיעה באירועים פרטיים וציבוריים, ביניהם מעמד חנוכת הבית לבית החולים לבריאות הנפש של 'מעייני הישועה', שנחנך השבוע בראשות גדולי ישראל.

מקהלת כתר

רגע של חרדה עבר על 'המשקפיים' במהלך אותו אירוע ב'מעייני', כשישראל לייזר, מקורבו של ראש העיר חנוך זייברט, נתפס בעדשתו של בעריש פילמר כשהוא משמש בקודש את המתחרה מ'דגל' מנחם שפירא, ומתייצב אחר כיסאו, בתנועות השמורות לאנשי סוד ומקורבים. אחר בירור מעמיק במסדרונות העירייה, התברר כי לא מדובר חלילה בעריקה משורות 'המרכזית', אלא בפוזה אקראית לחלוטין.

לייזר ושפירא

הפקות יוקרתיות כבר ראינו לא מעט, ובכל זאת, אירוע בר המצווה לבנו של היזם החרדי יקי רייסנר, הצליחה להתעלות על כולנה. ובכן, זאת ההזמנה שחיכתה לקרובים ולידידים שזכו להימנות על מוזמני האירוע הגרנדיוזי.

גם במהלך שבת בר המצווה בלאונרדו סיטי טאואר, המשיכה משפחת רייסנר עם הקונספט של "התלבשות" על מותגים מובילים, ואף הנפיקה עלון מיוחד, דמוי השבועון הפופולרי המחולק בבתי הכנסת.

יקי רייסנר

היו נכונים: בתקופה הקרובה צפויה לצאת לאור סדרה חדשה, שכמותה טרם ראה המגזר החרדי. מדובר בסדרת צפייה כשרה למהדרין, שתישא את השם הלועזי: 'קונקשן'.

מאחורי היזמה עומדים אפרים קמיסר וקובי סלע, שיתנו לכם רעיונות איך להעביר שעות המתנה קצרות – בין טיסה לטיסה – בבירות העולם. 'המשקפיים' הצליחו לתעד את השניים במהלך הצילומים המרתוניים.

קמיסר קוסי סלע

קונקשן

ובכדי להיפרד מכם עם חיוך, 'המשקפיים' גאים להציג בפניכם את חוויותיו של איש 'קול חי' יהודה שוקרון ואליה והב, בביקור שישי בקרית גת של המרכז, הלא היא ראש העין. היה חריף ומצחיק – אש.



9 תגובות

מיין תגובות
  1. 9

    חזק מתמיד!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    גרודקה רק בן 29??????????????? הייתי בטוח יותר!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  2. 8

    דפדפתי ב"משקפים" קודמים, בעל המשקפים הוא דוד קליגר? אם כן, מה הסודיות הגדולה?
    בלי קשר המדור מקסים!!

    1. ממידע פנימי, למדור אין קשר לדוד קליגר. אחד העורכים המוכשרים כותב אותו.

    2. ישראל פריי!!!!!!!!!!!!!!!!!!
      נראה לי שזה הוא…

  3. 7

    טור חזק כתוב בצורה יפה מענין מאוד מי זה הכתב בעל המשקפיים שמפציע אותנו כל סופש

  4. 4

    במלחמת העולם השנייה הגרמנים שיתפו פעולה עם המוסלמים בניסיון להשלים את "הפתרון הסופי" – נראה שמישהו (כמה עיתונאים תומכי טרור ואנטישמיות) מנסה לשחזר את ההיסטוריה , נראה שעוד לא הבנתם את האמרה : "אמור לי מי חברך ואומר לך מי אתה" אם אתם מתרועעים עם חבורת כופרים שונאי ורודפי ישראל שלחלקם גם יש דין "מוסרים" נחשבים אתם אף לגרועים מהם .

  5. 3

    מדור יפהפה!
    שמח בהצלחה של "כתר" עוקב אחריהם והם מביאים משהו מרענן יוקרתי ויפהפה.